高功能 低感受 (活像一個機械人)
- Jackie Ho
- 5分钟前
- 讀畢需時 1 分鐘
明明一切睇落去都好,但總覺得心裡好似差咗啲乜嘢?
有時候,我會見到一啲好叻嘅人。佢哋處理生活、工作、家庭,甚至面對危機時,都展現出一種令人敬佩嘅高效同穩定。
你會以為佢哋好似「無堅不摧」。
但喺最近嘅 Session 入面,我慢慢睇到,呢種「高性能」背後,好多時係因為我哋無意識地切斷咗同身體嘅連結。唔係因為唔想,而係因為太辛苦,唯有將所有情緒先「凍結」喺身體嘅角落,繼續衝,唔停落嚟。
我知道,呢種「高性能但低感覺」嘅狀態,係我哋嘅自己嘅保護機制送俾我哋嘅「禮物」!
好似一個防護罩,保護住我哋,但同時亦將我哋同快樂、同平靜、甚至同真實嘅自己隔絕開。
但心裡的需要真係唔會隔離得到好耐,越壓抑反彈得越厲害。
心身症就會出現!最後「無堅不摧」都係「冧檔」
作為諮詢師,我好尊重呢種保護機制。因為我知,當一個人未準備好,外面嘅提醒往往係一種冒犯。
所以,我唔想講大道理。
我只係想話,如果你覺得生活好似按咗「自動導航」好耐,對周遭變得麻木,或者覺得連接情緒係一件好危險嘅事——
其實,你已經做得好好。 試著,每日花一分鐘,俾自己靜落嚟,感覺下自己嘅呼吸,感覺下雙腳踩喺地面嘅質感。
唔需要即刻要答案,亦唔需要即刻要改變。
只要肯停落嚟,望清楚,慢慢會見到「真實的你」。

留言